Ik geloof in … geesten

Geesten oproepen? Glaasje draaien? Ouijaborden? Thanks, but no thanks. 
Er bestaat totaal GEEN kans dat ik dat ooit ga proberen. And let me tell you why …

Niet zo ontzettend lang geleden zat ik met een groepje vrienden bij mij thuis. Ik woonde nog niet zo lang in deze woning, het was laat, donker. En het leek twee van hen een gigantisch tof idee om flink wat aandacht te besteden aan het onderwerp: geesten.

And so the conversation begun. Na minimaal een half uur door en door te zijn gegaan over onderwerpen zoals: Marokkaanse vrouwen die je kan betalen om iemand te vervloeken, doden die op aarde ronddwalen, kwade geesten en tot slot duivelse verschijningen, had ik er mijn buik wel van vol. Maar plots viel het een van hen op dat een kaarsje heftig begon te flikkeren, en brrr wat was het toch koud opeens! Het leek iedereen maar een goed idee om gauw naar huis te gaan. En ik bleef natuurlijk achter in mijn koude huis met flikkerende kaarsjes.

De volgende dag sprak ik een vriend. Hij vertelde mij dat hij een van de dames die o
p dat moment aanwezig was aankeek, en dat hij haar gezicht voor een seconde in een duivels gezicht zag veranderen. Hij besloot het niet teveel aandacht te geven, hij zou het zich vast ingebeeld hebben. 

Vervolgens belde ik een andere vriend op, en drie keer raden, hij vertelt mij exact hetzelfde verhaal! Ook hij zag in een flits haar gezicht in een demonische variant veranderen. Ik was flabbergasted, welteverstaan. Op zijn Brabants scheet ik zeven kleuren stront. En ik heb ongeveer drie weken niet het lef gehad om in het donker mijn kamer uit te lopen om bijvoorbeeld wat te drinken te pakken of om naar het freaking toilet te gaan.

So, there you go. De reden waarom ik heb besloten geesten maar lekker te laten rusten. Zelfs een simpele conversatie over het onderwerp geeft me de kriebels.

En als afsluiter: het beste, op youtube te vinden, bewijs dat geesten bestaan.  

Tags: , , , ,

2 responses to “Ik geloof in … geesten”

  1. andonnydebruijne says :

    Precies een onderwerp voor mijn blog! Mooi omschreven en ik begrijp wat je bedoelt met die angst. Glaasje draaien heb ik zelf ook niet zulke goede ervaringen mee. Zal me er van de week ’s in verdiepen en kijken of ik er ook een blogpost over kwijt kan.

Geef een reactie

